söndag 13 mars 2016

krasslig helg med mello, öl och ridning

En lång helg som mest handlat om att känna sig seriöst förkyld, febrig och eländig fysiskt och psykiskt. Måendet är i botten, varken ork eller lust till någonting och fysiskt så är förkylningen från förra helgen tillbaka med full kraft och i släptåg ett obehagligt halsont och feberfrossa. Widar är också krasslig medan Matte verkar klara sig, skumt nog.

Har dock hunnit rida Lyrik och klarat hinder på 118 cm, rättuppstående, då borde vi väl klara bana på 90 cm nästa helg hoppas jag! Hoppade 110 i tisdags på träningen och 118 i helgen och båda gångerna på småbanor med hinder mellan 65-118 cm.

Trodde dock att jag skulle ramla aav i helgen, mådde inget vidare under träningen, feber, förkylning och otyg. Orkade träningen innan jag åkte hem och somnade i soffan med maxdos alvedon och ipren. Behöver ju liksom all träning jag kan få innan vi ska ut och tävla, känner mig skitosäker liksom.

Måste bara räta upp mig, gör jag det och behåller kontakten med lyran och får till ett bra tempo så hoppar han så fint. Men även om vi haft bra träningar så lyckas det inte lyfta måendet. Måste väl lyfta det med läkaren för man orkar inte ha det så genomtungt hela tiden. Det går så oerhört mycket energi att hålla sig uppe. Hur som är stallet en lunga för mig, behöver det så innerligt mycket och att idag få avboka morgonridningen och annat pga att jag faktiskt är seriöst krasslig och blytung i kroppen svider. Ibland står jag bara och lutar mig mot lyran medan han buffar på mig, det hjälper, precis som kramar från Matte och Widar.

Helgen har även innehållit mello som till min fasa Widar ville se och han hade dessutom koll på antalet låtar och att hans favoritlåt med Viktor och Samir skulle vara med.

En hemsk låt tycker jag, avskyr ju hela mellogrejen, men Widar och hans kompisar har tydligen haft snack om detta på förskolan och kalaset som han varit på så ja det här skulle man se och dessutom skulle man hejja på Samir och Viktors låt bada nakna på sergels torg....

Jisses, stackars Widar blev upprörd på att den låten kom sist och knappt fick några poäng, Widar ville att den skulle vinna. Blev till slut en ok låt som vann, Frans med If I were sorry eller nåt hette den. Lär knappast vinna ESC, men lika bra det!

Under helgen har Matte och Widar invigt microbryggverket som Matte är väldigt nöjd med och det är väl kanske en viss förbättring, men det luktar fortfarande illa när det håller på vilket är fett drygt. Vi behöver hus med uthus så alla kan greja med sina hobbies ifred milt sagt. Men Matte är glad och nu har han fått till en massa öljox igen.

Jag har inte gjort många knop i soffan medan de två grejat för fullt och min kära unge hela tiden uppdaterat mig om temperaturer och diverse steg i ölbryggning. Fråga Widar 5,5 år och han kan berätta för er hur man brygger öl...

Vet inte hur det blev så här, liten gillar mello och kan ölbryggning när jag ville att han skulle bli en hästkille....Men han är glad iallafall! Det är han tyvärr inte i stallet...

Vi har också trotsat förkylningseländet och hunnit med att se Zootropolis vilket var en ok film. Widar var mest pepp på att få se filmen i 3D med 3D glasögon och det var en del utrop som oj, vad nära, kolla mamma osv i början av filmen innan han vande sig. Nu vill mitt kära barn se Angry birds the movie i maj och ja det måste vara 3D för det kommer vara sååå häftigt mamma har han upplyst mig. Tror att det blir barnafadern som får gå då angry birds är inte mina största favoriter i livet. Men cool är han min fina unge som snart fyller modiga sex år!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar