tisdag 24 september 2013

Var dammråttor kommer ifrån....

Idag har liten piggat på sig så mycket att det blev dagis på förmiddagen, bra det innan liten river lägenheten. Han har så galet mycket mer energi än vad jag har!

ser ni buset =)
Jag var galet trött i morse, misstänker medicinerna , har varit en del ändringar och höjningar och kollar man biverkningarna som är vanliga ser man onormal trötthet, illamående och en massa annat. Kan säga att det passar in rätt bra på dagens mående, har ingen feber som Widar hade och förkylningen är inte här än så ja, det är nog medicinerna.

Trötthet a la graviditet och nej, jag är inte med barn. Men har förutom soffliggandet hunnit rensa garderober och städa ur lägenheten innan Widar kom hem. Blir inte mycket städande med en vild treåring som ska göra allt på sitt sätt =)

Han har hunnit med att jaga dammråttor med ficklampa och dammsugare, hans nya sport. Jag frågade om han visste varifrån dammråttorna kommer, ja från en annan dammsugare....jaha vilken då undrade jag varpå ungen svarar Birgers dammsugare....

Birger är grannen en trappa upp och även om jag förklarade att det nog inte är så troligt så höll jag på att asgarva inombords. Widar godtog inte riktigt min förklaring utan stod på sig och hävdade att dammråttorna kom från en annan dammsugare i allafalll....Jisses, man undrar allt hur det fungerar inne i de små hjärnorna. Kan dock säga att jag hade blivit mer än lovligt tokig om man fick grannens dammråttor, räcker gott med våra egna som ständigt förökar sig till stora aggressiva varelser.

Kvällen blev lugnare i allafall, lite käk, lite illamående, sagomys och läggning.Nu ska jag försöka rensa och välja ut bilder till förstoringar och fotoböcker. Det är dessvärre ett digert jobb då vi har många tusen bilder på hårddisken och den externa hårddisken....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar