söndag 17 augusti 2014

äntligen

Dario försöker få upp låset
I måndags fick jag hoppa på och jobba fältturen och det var som jag skrivit innan en dag som jag antagligen borde stannat hemma och gömt mig i sängen under täcket. Det mesta gick fel eller jävlades i största allmänhet och avslutades med en att jag fick gå hem då spårvagnarna slutat gå. Började passet med att låsa in min väska och jacka och tappa bort nyckeln...Helt jäkla otroligt och nyckeln är fortfarande borta...

Min ena kollega försökte få upp skåpet, men det gick så klart inte och ingen kände till några extranycklar...Jag letade överallt, i soffan, på golvet, i köket tom i kylskåpet mm. Men inte nån nyckel någonstans så det blev till att jobba ändå. I onsdags sprang jag på vaktis som trodde ett han skulle behöva borra upp skåpet och bad mig leta lite till.

På fredagen gav jag upp och vår snälla vaktis skulle fixa skåpet. idag var jag uppe på jobbet, har inte hunnit innan och såg till min glädje att vaktis hittat nycklar och att min väska och regnjacka åter var mina! Passade fint för när jag lämnade jobbet vräkte regnet ner....
anar att vaktis måste ha letat ihjäl sig efter rätt nyckel då han
trodde att nycklarna var borta och att han skulle få borra upp skåpet
tack vaktis, du är bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar