måndag 15 december 2014

The Pogues Featuring Kirsty MacColl - Fairytale Of New York (Official V...


I vårt hem rullar ingen julmusik än, det räcker gott med det som spelas i varenda affär och annat offentligt utrymme just nu. Står mig redan upp i halsen.

Men det finns en fin jullåt, en enda och det är den här, Fairytale of new york med the Pouges och Kirsty MacColl. Det ska inte vara några andra som sjunger den och den ska spelas på hög volym, helst medan det singlar vitt ner från himmelen, då kan tom jag känna lite julfeeling!

Särskilt om jag kan gå ut och få snöflingor i håret, mössor undanbedes och jag kan räcka ut tungan och smaka på snöflingorna som jag gjorde när jag var liten. Inte tänka på alla förbannade föroreningar utan i nån sekund bara snurra runt i snöfallet. verkar dock inte bli så i götet i år där regnet faller som aldrig förr suck...För ett par dagar skulle jag kunna överväga någon liten ort i norra Sverige...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar