onsdag 29 april 2015

hästabstinens


jag och lyran i galopp på framridningen i bohuscupen, tanumshede
 Har seriös häst och ridabstinens, red bara ett tillfälle förra veckan och längtar oerhört till helgen nu. Ska rida gubb&tant lektion på fre och då kan det blir Lyrik eller någon av stallets andra hästar, men det är ok vilket som eftersom bästa Carine håller lektionen. På lördag är det hoppträning på Lyrik för Carine i bästa gruppen, hoppspecialen! På söndag är det medryttartid och jag ska träna dressyr och program på fina Lyrik! Så tre underbara tillfällen ska jag vara i stallet och i allafall två av dem blir träning på älskade Lyran, saknar hästen som attan när jag inte är i stallet.
framhoppning

fina killen

så här kul kan vi också se ut, älskar bilden för vi
ser lika muppiga ut båda två
 Den 10 maj är det dags för deltävling två och den går i Alleby så vi behöver inte åka så långt som sist. Lär vara lika nervös och stressad, men samtidigt ska det bli så himla kul! Vet inte hur jag ska stå ut när ridskolan tar sommaruppehåll i dryga fem veckor, jag som får bryt när jag inte får rida nån enstaka vecka eller som nu när jag bara får in ett pass på en vecka. Skulle rida dagligen om jag hade fett med cash och mycket skulle gå till träning för Carine. Hon är grym helt enkelt och boostar ens självförtroende och utveckling hela tiden med en schysst blandning av beröm och kritik. På fredag vid tre börjar min hästhelg! Än så länge håller jag peppen med bilder från tävlingstillfällena!
fina killen

om ni visste hur nervös jag var här...ojoj

han gillade verkligen att komma ut och hoppa
 
hoppade så fint
 
gillar verkligen i luftenkorten som bästa sophie fotat. Hon är jätteduktig
på att fota och skitduktig på att rida och ska vara med på en av ridskolans
nya hästar i nästa deltävling!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar