torsdag 4 juni 2015

Peppförsök lagklass Alleby ridklubb 90 cm



Fortsätter försöka peppa mig, denna film är från Alleby, deltävling två där vi slutade på en fjärdeplats. En runda med både bra och dåliga inslag och där man ser vad som händer när jag tappar kontakten med Lyrik, faller framåt osv. Men han är en pärla, en duktig pärla! Kritiken vi fick på inverkansbedömningen var att mer tempo och mer ställning önskas och man ser ju hur han går tex i vänstersvängarna som dessutom skedde framför domarna. Sedan blir jag störd på de tygeltag jag tar alldles i början när jag drar handen långt ut åt höger, något jag inte brukar göra. Ska inte hända igen!

Jag har mycket kvar att jobba på och medan man är inne på banan så hinner jag inte alltid fokusera på alla saker som jag verkligen behöver tänka på att göra. Men vi har kul och vi jobbar på det så om jag bara kunde ge f-n i att stressa upp mig så in i norden så hade det varit lite lättare. Som tur är så stressar inte Lyrik upp sig så mycket förutom i transporten och finalen går ju hemma på Storås så den stressen slipper både han och jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar