fredag 1 april 2011

Mulet och en knäckt psykolog?

Mulet och grått ute, men det regnar iallafall inte längre. Spira är stängt idag så inget förskolebus, men en vild bebis som snodde åt sig lite ost och sedan kräktes på mattan...Den vanliga reaktionen på saker som ej är pure...

Men lika glad är Widar för det, mindre glad är vi vuxna som kan konstatera att ikeamattan kommer hamna på tippen. Jag har varit vaken hela natten så när som på en timme, ibland går det bara inte att sova. Tycker ändå att jag var duktig som inte hängde vid datorn hela natten. Men priset för det är en maximalt trött mamma med en huvudvärk som är grym.

Inget psykologbesök heller trots att jag hade behövt det. Hon är sjukskriven i två veckor, undrade stilla om jag knäckt henne när de ringde och ställde in...Fattar ni vad ego man är då, åh men det är bara för att jag var så jobbig i fredags...öh...

Men med ett deprimerat och hm kanske lite omnipotent sinne så är det självklart mitt fel att min psykolog är sjukskriven...Ja, ni fattar att tjejen behöver lite tankehjälp va?! Nä, men förutom det så tror jag att jag har vant mig vid att kunna häva ur mig skit och få rätsida på en del tankar och efter allt på sistone så blir det ett behov.

Så vad händer idag då? Ja, vi ska ner en sväng på stan och jag ska bland annat inhandla saker till helgens bus, unna mig Slim foods goa sallad, gå med Widar till gungorna i lekparken och peppa mitt humör. Ikväll blir det fredagsmys och sedan lär jag unna mig en sömntablett så jag får sova lite, för den här veckan har ju varit absurd sömnmässigt.

Nåja, ha det gott och trots allt så är det ju fredag och 1 april så nu är våren här vare sig den vill eller inte. Se upp för aprilskämten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar