tisdag 12 april 2011

Regnig morgon och hantverkarna lyser med sin frånvaro-förvånad? Nä

be afraid, be very afraid
Regnet öser ner och Widar har äntligen somnat efter att ha gnällt sedan kvart över fem i morse trots mat, powernapp och allt. Men Widar kan gnälla han, oavbrutet. Ingen gråt inte utan gnäll, iiiåååååiiiiaaaa i varje andetag. Fattar ni?

Jag får skavsår i öronen, men han verkar helt oberörd och gnäller en timme till...herregud alltså. Men i eftermiddag ska vi till Spira så han får leka lite! Känns dock måttligt kul att släppa oss uppför värsta backen i ösregn...suck.

lär ju inte vara en fräsch
hantverkare heller..troligen en
äldre herre med mage och jobbig humor
Nä, det är inte fördomar, det är av erfarenhet
jag skriver så...
Vi väntar dessutom på att hantverkarna ska komma och riva upp kökstaket och fixa fuktskadan. Matte har fixat undan det mesta och nu är det bara att vänta. För ni tror väl inte att de kommer i tid? Har hantverkare någonsin kommit i tid? Inte vad jag vet i allafall.

De skulle varit här nio, nu är kl kvart över tio och för en stund sedan ringde de och sa att det kommer en kille inom en timme. Hade blivit någon miss, nähä liksom...en miss alltså. Känns ju tryggt och bra det här. Tur att det går på försäkringen iallafall.

Ser dessutom verkligen fram emot kaos i köket och allt oväsen. Men visst, en fuktskada kan man ju inte ha stående.

Resten av dagen lär gå till att hantera och fixa papper efter Ragnar, planera våren, och få Widar på humör. Men mest av allt vill jag gömma mig under täcket, eller ännu hellre emigrera och återkomma när jag slipper allt krångel och deppighet. Hoppas ni får en goare dag och tack för alla uppmuntrande ord i kaoset!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar