fredag 21 oktober 2011

Förskola, hysteriskt utbrott och lite kvällshuvudvärk

morgontokig med Puh
Idag har vi gjort allt möjligt kan man säga. Dagen började med Widars skrik och huvudvärk så det var bara att gå upp, allihopa. 

Man kan aldrig ligga och dra sig när man har barn för även om den andre går upp och fixar så kommer Widar och påtalar att nu måste du gå upp, han står vid sängen och nickar och säger doo, och andra konstiga ljud och går man inte upp så drar han i täcket....Funkar inte det gnäller han och till slut skriker han och det vill man undvika. 


förskolan

förskolan ligger 1,5 km bort och det
är bara uppförsbacke dit....suck









I alla fall så gick vi upp, fixade till oss och gick på studiebesök på en av förskolorna vi köar till och den här verkade iallafall trivsammare än den förra. Dock tycker jag att det är lite trist att det är så stora barngrupper, men det är så det verkar vara överallt. 

Gården var fin och de är ute en hel del. Widar var dock på sitt sämsta humör och skrek och ville bara att jag skulle bära honom så i slutet sa hon som visade oss att det är ju bra om man har kapat navelsträngen till barnen och är inställd på att lämna barnen på förskolan. Suck. Antar att vi verkade väldigt barn-mammiga...
mellis i höstsolen

snurrgrejen Widar ramlade av

Efter det så drog vi ner till lekparken för mellis och bus. Funkade fint till Widar ville ha sin gose Puh och mula ner honom i den våta sanden och jag hade mage att säga nej. Jisses, Widar fick ett hysteriskt anfall och gallskrek så tårarna sprutade. Inte blev det bättre av att jag ville torka av hans sandiga händer innan han fick sitta i vagnen med sin Puh....Jösses alltså, det är någon som är lite känslig alltså. 
puh förorsakade ett
hysteriskt anfall

å en blomma på gården, mamma!

Det var en pappa på lekplatsen samtidigt, han hade en liten dotter i ungefär samma ålder som Widar och båda tokstirrade på oss...suck.  Innan vi gick hann Widar dessutom ramla ner från en snurrgrej på lekparken, vilket han aldrig gör annars och man såg verkligen hur den här pappan idiotförklarade mig när Widar gallskrek för tredje gången.... Nu var fallet ingen fara, Widar föll typ 15 cm ner i sanden och allt gick bra, även om han blev lite skraj och lika förvånad som jag tror jag. 
Min brorsa Björn och Widar läser
Sam´s teddy

Resten av dagen var vi en sväng på stan och letade presenter, lekte på gården, läste samma barnböcker som igår och busade med min brorsa som var hos oss under eftermiddagen. 

Kvällen dominerades av en nasty huvudvärk som gjorde att jag somnade en stund medan Matte lagade middag och fixade med Widar. Var skönt att sova lite, men det får jag igen nu när jag är klarvaken och grubblar på en massa skit medan Matte och Widar sover.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar