fredag 2 december 2011

Bada eller inte bada, det är frågan...

Efter en helvetesnatt som tog sin början i skrik vid två tiden i natt så är vi rätt trötta allihopa. Huvudvärken dunkar och Widar försöker låta bli att verka förkyld. Är i valet och kvalet om vi ska gå med Spira och bada i eftermiddag. Det kommer nog bli jättekul, särskilt för Widar som älskar att bada, men just nu, just idag känns det oöverstigligt.

Jag ville ju inte ens gå upp ur sängen och se allt kaos, all röra. Men man går upp, man tar sig samman och hela tiden ökar trycket av att jag vill inte, orkar inte, ta mig härifrån, låt mig slippa. Men det tar aldrig slut, det bara fortsätter. Borde plocka upp tvätt, städa, baka, skriva på gamla uppsatsen som legat i en evighet, söka fler jobb, göra sjukgymnastiken, träna, gå på diet, vara glad och lycklig, leka, ringa allt och alla...

Men jag orkar inte. Det är inte bara lite å vad jag är trött...Nej, det är en evighets tung känsla av orkar inte mer någonsin, som gör att kroppen känns helt energilös, trött, tung. Släpar mig liksom genom dagen och koncentrerar mig på att göra någonting åtminstone.

Har packat badpåsen och Widars väska, shavat benen så jag kan visa mig bland folk i bikini så det är klart att vi ska gå så får Widar bada så mycket eller lite han vill. Men hur ska man orka? Bada eller inte bada är frågan som upptar förmiddagen...orka vs orkar inte

2 kommentarer: