fredag 16 december 2011

sjuk sjuk sjuk

Orkar inte skriva så mycket, var på akuten igår efter att Matte tyckte att nu får det räcka, jag kunde inte svälja soppan han gjort. Några timmars väntan resulterade i en doktor som skrev ut en dunderkur antibiotika och pencellin. Är tio år sen jag sist fick något sånt, jisses.


Han var lite kul, en äldre herre som tittade i mina öron och frågade om jag hade ont?
Ja, det spränger i dem,
Ja jag förstår det mumlade han.
Sedan frågade han hur det var med halsen?
Inte så bra sa jag.
Nä, vi ska se och så langade han fram en läskig träspatel, öh det här ser inte så bra ut...kan du svälja?
Nä mumlade jag lite ynkligt....
Nä, jag förstår det...

Sen lyssnade han på lungorna som inte lät som de skulle, tydligen början på lunginflammation...har ju haft ont kring revbenen och feber av och till, men man är ju van vid att det enda man får hos läkare är att man ska gå hem, vila, ta alvedon osv.

Men inte den här gången, diagnosen blev dubbelsidig öroninflammation och halsfluss samt påbörjade lunginflammation och en rejäl kur med antibiotika...samt ordinerad vila, alvedon och vätska. Om jag hade feber, yes dryga 39 grader trots alvedon...

Såg nog rätt ynklig ut, fick en klapp på axeln och en liten tillsägelse om att gå till läkaren lite tidigare nästa gång. Trodde ju inte att det var så illa. Är glad att Matte struntade i mitt velande och helt enkelt skjutsade ner mig till Acsess akuten så jag fick lite bot mot allt det onda. Nu kan det bara bli bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar