lördag 3 december 2011

det gör ont

Är en del tråkigt som hänt som gjort att man inte orkat skriva, orkat tänka.

Ibland tar orden slut, ibland surrar de så fort i huvudet att de är omöjliga att fästa på papper och smärtsamma att säga högt. Allt går sönder, så fånigt att tro något annat.

Drömmar som går i tusen bitar, så ont det gör och så förbannat dumt att tro att det skulle gå. Människor som såras, sårar, dör och försvinner. Relationer som aldrig blir vad de varit, vänner som nästan försvinner.

Så jag hatar att se saker och ting gå i kras, känna hur det rinner ifrån mig som sand mellan fingrarna. Hopp, längtan, drömmar, bara smashat i småbitar.

Just nu är det enda som hållit mig uppe, som jag fokuserat på när det varit för eländigt borta, helt lost. Det gör ont. Till råga på allt gick en annan människas dröm sönder också, det känns förjävligt.

1 kommentar:

  1. Du vet att du är välkommen hit till oss närhelst du vill...

    Jag vet också att nya drömmar kan drömmas, nya stjärnor tändas och nya hopp vakna.
    Jag vet, för det har hänt mig.


    Jens.

    SvaraRadera