tisdag 28 augusti 2012

grått

Grått ute, grått inne, grått i sinne.

Vaknade av Widars skrik, han vaknade lika mycket på fel sida som jag och vägrade somna om. Egentligen borde man få somna om och börja om när man vaknar helt fel. Nu är han på dagis iallafall, lämningen gick lugnt, det är en enorm skillnad mot i våras.

Jag tänkte dra ner på stan, men efter hysteriskt letande efter den försvunna plånboken, (visade sig att Matte lagt den på skohyllan, under hammaren, i hallen...) så orkade jag inte mer utan satte mig i soffan en stund. Så här sitter jag med datorn och har intagit ipren mot det kvinnliga eländet som dyker upp varje månad. Har en härlig mensvärk suck.

Ibland vore livet klart enklare som kille, har svårt att se några seriösa problem med att ha en Y-kromosom. De slipper det mesta som är jobbigt, gör ont och dessutom har de bättre betalt i livet och ett antal fördelar i samhället. Fast det e klart, de dör tidigare, generellt talat alltså. Nä, orkar inte den diskussionen nu, mår bara allmänt illa.

I kväll kommer ena syrran över, blir mysigt, både jag och Widar gillar busigt sällskap när vi är ensamma hemma! Ska fundera ut nåt gott att käka och när Widar somnat lär vi slöa framför alla konstiga tv-serier som börjat. Kanske blir en kopp gotländskt sommarte under filten, i soffan en höstig augustikväll, lite mysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar