onsdag 3 oktober 2012

dagisförkylningens förbannenlse

Igår när jag träffade Ullis så var jag väldigt nöjd över att Widar hållit sig feberfri och gått på dagis i flera veckor.

I morse när vi gick upp hade Widar en skallrande hosta, snorade och efter en stunds hängighet togs tempen som stannade på 39,3 grader. Seriöst, hur är det ens möjligt? Ena dagen säger jag att barnet är friskt, under natten blir han såklart tokförkyld så dagis och bokade möten bara var att ställa in.  Blir så trött, hade en del jag behövde klara av idag och imorgon kommer dessutom långväga besök och det är ju lite så där när liten är sjuk.

 Så idag hänger vi i soffan, jag får knappt göra något utan Widar vill vara nära hela tiden annars blir det högljudd gråt. Inte lätt att vara liten och sjuk. Nu hoppas jag bara på ett snabbt tillfrisknande så det kan bli mycket lek och bus med kompisarna från Västerås.
hoppas liten är buspigg igen imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar