torsdag 11 oktober 2012

Mo Yan- nobelpristagare

Hade ingen som helst aning om vem Mo Yan eller som han heter Guan Moye var när jag fick höra att han fått Nobelpriset i litteratur. 
Ximen Nao och hans sju liv
Första gången på länge som jag varken hört talas om eller läst något som en litteraturpristagare skrivet. Hade det varit Haruki Murakami hade det varit lättare, då har jag både läst och gillat böckerna. 

Men jag är nog inte ensam om att inte ha läst Mo Yans böcker, bara ett fåtal är översatta till svenska och kinesiska behärskar jag dåligt...Men nu ska jag kolla upp hans senaste verk Ximen Nao och hans sju liv så får vi se vad den innehåller. 
Lite länkar

1 kommentar:

  1. Hej tjejen..

    Läkaren förstod mig och vet att bomull i öronen inte hjälper, han har småbarn själv:).
    Han menade säkert väl och vela inge mig hopp men för mig är det en kamp bara att kliva ur sängen.
    Att då bli "jämförd" med Lena Ohlin:).

    Hoppas du har en fin helg framför dig
    Kramisar

    SvaraRadera