onsdag 28 november 2012

Testa något nytt

Ikväll har jag anmält mig till något alldeles nytt för min del. Jobbar på att hitta saker som jag tycker är roliga igen och det är inte så enkelt när man ska ta sig upp ur ett gråsvart träsk.(psykologen är på mig, det handlar om nya banor, nya tankar och att finna lite livslust)

Har skaffat färg för att måla och ikväll anmälde jag mig till en helgkurs i silversmide. Om det finns platser kvar så är det andra helgen i december och jag hoppas att det går i lås och att det är roligt. Behöver göra sånt som skingrar tankarna och grubblerierna.

Har kollat ridskolor också, kanske kan få plats i en grupp till våren. Lite scary, rider som en kratta trots att jag varit hyggligt duktig en gång i tiden. Men det var läääänge sedan. Samma sak med målningen och skrivandet. Finner inte ord och ro att skriva än, men blivit lite sugen på att måla. Måla utan att drunkna i kritik. Men det är svårt att ta upp något som man kunnat göra hyggligt och upptäcka på nytt att min bild i huvudet fullständigt vägrar komma ut i penseldragen. Så oerhört frustrerande.


Har en del ideer för tillfället, mycket kretsar kring foto och smyckestillverkning mm. Gäller att passa på innan allt försvinner i den gråa smeten igen. Så det pysslas, listas, funderas. Måste liksom känna på vad jag vill, vad jag gillar, vad som känns ok, vad som kan kännas meningsfullt. Så jag testar och vinglar runt så får vi se vad det blir. Men först, fokus på att testa silversmide. I morgon kanske gråheten liggr tjock igen, ute och inombords. Götet kunde lika gärna vara en bild av mig nu, grå, kall och blåsig med inslag av ösregn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar