tisdag 14 januari 2014

Khao Lak Palm Beach, fina dagar

Vi är inne på vår sista dag på khao Lak Palm Beach Resort och det är en av de varmaste dagarna vi haft.  Vi flämtar vid stranden och vid poolen och gnäller över att sanden  bränns och över att oj måste vi äta nu igen... Ja,  ni hör ju hur jobbigt vi har det!

Det är märkligt att tiden går galet fort trots att vi egentligen inte gör särskilt mycket.  Det är lek med ungarna,  bad, vattenmelonshake,  thailändska,  nån utflykt osv. Jag läser,  eller kämpar med att läsa,  går långsamt, men det går ju och det är ju mer än vad jag lyckats med de sista åren. Just nu läser jag en biografi om Mick Jagger, men stör mig på att han som skrivit boken verkligen idoliserar Mick nåt enormt.  Men min vana trogen så måste jag ju läsa ut den innan jag tar en ny bok.

Widar trivs iallafall,  massa bad och lek och på eftermiddagen får han kolla på film på plattan och då får han lite utlopp för sin verktygssaknad genom att kolla på Mulle Meck och alfons aja baja! För är det nåt han saknar så är det sina verktyg och dagiskompisarna.  Men nu är han ju snart tillbaka.

Imorgon flyttar vi vidare,  till Diamond Resort som också ligger i khao Lak.  Hoppas på att det blir bra!
Fina solnedgångar

Elefanttur

Widar badar massor


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar