torsdag 17 juli 2014

Flumeride

Mår man skräp och inte kommer sig för något vettigt så kan man försöka fokusera på något annat, som att komma ikapp med gamla inlägg.

En sak vi har hunnit med är att gå på Liseberg med goa vänner och jag har snällt vaktat väskor och vagnar eftersom jag inte kan åka något nästan utan att bli vansinnigt åksjuk.

Men en sak åker jag på Liseberg och det är Flumeride och jag ska ärligt säga att jag skiter i Helix, Balder osv. Flumeride är bäst och den borde Liseberg bygga ut så den gick runt hela parken! (ja, jag har testat balder mm var åksjuk i 2 tim med kräkningar efteråt).

Det bästa i år var att Widar vågade åka den och att han gillade den! Han har provat en massa åkgrejer nu och det är skönt att han inte verkar det minsta åksjuk! Vi har hunnit med några besök totalt på Liseberg i år och et kommer bli fler innan säsongen är över.

Som tur är klarar Matte av att åka kaffekoppar, karuseller, lilla berg och dalbanan mm så Widar får sitt lystmäte. Jag är ju körd efter fyra varv på gratiskarusellen liksom...Mår så sjukt illa när det snurrar och inte stannar....

Brukar få följa med Widar i farfarsbilarna så ja, två saker kan jag åka...Har dock som plan att testa Atmosfear, men det måste planeras med åksjukepiller och möjlighet till hemgång direkt efter...ja, så illa är det. Men den borde funka, gillar ju höjder och fart plus att den inte snurrar...
jag och modigaste vildungen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar