lördag 12 juli 2014

lördag

Vaknade alldeles för tidigt och det är onekligen så att jag är förkyld och vem kan sova med förkylning? Så drygt, ska jobba elva tim på fältet med start kl 14 i eftermiddag. Vill bara ligga i sängen, men antar att det fixar sig om jag käkar alvedon och sniffar nässpray.

Efter dagens pass är jag ledig till nästa lördagspass och efter det har jag två veckors semester. Blir bra, men behöver vara frisk för i veckan som kommer får vi besök av vänner och ska hinna med Göteborgs sightseeing, Liseberg, paddla kanadensare, grilla, lekparker, åka ut till öarna, picknick mm.

Veckan efter åker vi uppåt landet och ska hinna med Karlsborg, Örebro, Köping, Västerås, Sala och Stockholm och då blir det vänner och släktbus samt Widars önskan om Naturhistoriska och dinosaurieben och träffa farmor och Lasse och farfar och min önskan att gå på Fotografiska! Sista veckan är vi hemma och håller oss på öarna om vädret är ok! Och till intresserade bovar kan jag säga att nej, lägenheten är inte tom och för övrigt finns det inget av värde såvida ni inte ska släppa med er ett halvt ton böcker vilket i och för sig skulle glädja min sambo...

Sedan är det jobb några veckor, en vecka föräldraledigt på Gotland innan jag börjar nya jobbet 25 augusti. Måste plugga lite återfallsprevention och MI till dess. Går fort nu. Mycket på gång fast idag vill jag bara försöka sova. Avskyr verkligen att vara förkyld på sommaren, särskilt i denna värme...puh

Nu blir det isvatten och frukost i kombo med alvedon maxdos liggandes i soffan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar