torsdag 17 januari 2013

ídar laga mammas huvud....

I morse så hade jag fått en dagissång på hjärnan. Nynnade konstant på ninnininnini (kommer ej ihåg orden nu) vad heter du?  Varpå Widar svarade ídar (han kan inte riktigt uttala widar än)och sen nynna jag igen och frågade vad heter jag? varpå Widar svarade bea. Blir både tjatigt och jobbigt efter ett tag kan jag säga.
hm, jag vet inte, ser ni krokiga
skruvar sticka ut?

Detta fortgick hela morgonen så när vi gick ut ur porten och ut på gatan på väg till förskolan sa jag till Widar att mamma har fått sången på hjärnan och att det var lite jobbigt...Ta bort sa Widar och jag sa att jag kan inte det, mammas huvud har hakat upp sig....

Då måste det klickat till i Widars skalle för då sa han,´ idar laga mammas huvud och så kollade han upp på mig. Full i skratt så frågade jag honom hur han skulle laga mitt huvud varpå han drar ett djupt andetag och säger;med hammare och såg och spik....

Jag kunde bara le och säga att mamma nog skulle få ont i huvudet då och det var ju inte bra. Trots hans nya förslag om att borra och skruva och dra ut krokiga spikar i mammas huvud så kom vi iallafall fram till att klappa fint nog skulle funka bättre. Jisses alltså, kunde ha blivit lobotomerad i morse om han fått härja fritt, lobotomerad i all välmening dessutom....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar