onsdag 2 januari 2013

Jag har börjat virka....

mina första stapplande maskor...
 Jag har den sista tiden börjat virka lite. Något jag inte gjort sen syslöjden i högstadiet. Måååånga år sedan... Alla säger ju att det ska vara så lätt, lättare än att sticka vilket jag ändå kan. Sedan ska det ju vara så rogivande och allt bla blaa. Kanske är det det för vissa, men när man vill riva upp hela arbetet och allmänt hatar skiten så ser jag det inte som rogivande. Däremot är det ju lite kul när man fattar mönster, förkortningar osv och dessutom får saker att bli som det ska. Testar lite så får man se vad man gillar i slutändan.Anser fortfarande att stickning är lättare, helt klart lättare! Sedan är silversmidet som jag testade i december roligare!
lyckades efter lite tips av Ullis komma igång ordentligt
och fick till ett hjärta och en flugsvamp
 
nu har jag lyckats tyda ett mönster och snart virkat klart två
rundstycken som ska bli en kudde. 

1 kommentar: