lördag 4 oktober 2014

lördagsmorgon

Lördagsmorgon och jag känner mig allt annat än utvilad. En natt full med mardrömmar och ångest lägger onekligen krokben för sömnen...

Jag och Widar är vakna medan Matte som vanligt tar sovmorgon. Om en stund ska jag åka ut till stallet, åker extra tidigt efter förra lördagens kövansinne. Tydligen stänger de av ett rör i Tingstadstunneln idag med och förra lördagen tog det en timme att åka 2,5 km så jag missade ridlektionen. Blev helt knäckt på det, var så trött och ur led och så fick jag inte ens rida min hopplektion.

Idag är det dressyr och jag kommer att sätta mig i bilen två tim innan lektionen till skillnad mot en timme förra helgen. Tar egentligen bara 12 min till stallet om det inte är någon trafik så att behöva sitta fast i kö i över en timme var förjävligt. Så idag åker jag i tid och då borde jag få en rejäl lektion!

Sedan blir det ombyte och dusch innan jag drar till Tillfället för ett jobbpass med fältarna! Är inte ofta de ringer in mig, jag har ju en heltid i stan så jag är en dyr timvikarie, men nu var det kris och jag gillar verkligen fältpassen så jag är helt klart glad över att få ett pass! Hörde dessutom att jag kommer jobba med en av de goa fältarna så jag vet att det kommer bli 11 bra timmar oavsett vad som händer.

Har verkligen saknat fältet och fältandet, mer än vad jag trodde jag skulle göra! Men förutom några märkliga saker på nya jobbet så är det bra där också. Är väldigt roligt att jobba med behandling och att arbeta utan myndighetsansvaret. Gillar att jobba direkt med klienter/deltagare, det är både klurigt och samtidigt väldigt roligt och givande. Målgruppen är annorlunda om man jämför med case arbetet och fältandet, men missbruket och dess effekter/konsekvenser löper som en röd tråd.

Allt låter hurtigt och fint, men jag är astrött och måendet är upp och ner efter diverse medicinförändringar. Är en massa på gång, men vi får se hur det blir med allt. Nu ligger fokus mest på att klara av en dag i taget. En kram från Matte och Widar värmer också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar