lördag 11 oktober 2014

Vinteroverall eller sommartofflor?

Jisses, vad barnet växer. Under sommaren och början av hösten har han dragit iväg på längden så att förra vinterns overall som då var för stor nu är alldeles för liten. Vi har kört med KappAhls KAX-overall sedan han var liten och det har funkat skitbra.

Så nu när KappAhl hade 25% rabatt på alla ytterkläder tog jag och Widar sikte på ett inköp. Widar ville ha en röd, hans favoritfärg är röd sedan ett tag tillbaka och han blev rätt besviken då det inte fanns några röda i år. Cerise och orange ville han inte alls ha så det blev en svart med orange detaljer när han fick välja. En i storlek 110 och nu hoppas jag att han inte växer allt för mycket i vinter för då måste vi köpa en till.

Det är onekligen ett krux med sommarbarn för de är oftast mitt emellan två storlekar mitt i vintern och det blir dyrt. KAX-overallerna kostar 799 kr, men med rabatt blev det strax under 600 kr och det var schysst. Nu har vi nog allt inför vintern. Det är regnkläder, fleecekläder, vinteroverall, vantar, mössor och sånt. Måste dock köpa ett par vinterkängor också till liten för tårna växer också...

Senast idag så upplyste han mig om att han inte kunde ha sina sommartofflor för då fick han vika in tårna och det var sååå jobbgt. Han förstod inte alls min logik, då jag tyckte att han kunde ta sina gympadojjor istället för att gå med för små sommartofflor.... Istället beskrev han än mer hur han fick rulla in tårna och hur han verkligen behöver ett par nya tofflor...Jo, men visst ett par sommartofflor står högt upp på listan när det regnar ute och vintern närmar sig....Min tossunge!
Grå Overall, Vind- och vattentät varmfodrad-over...
fin är den i allafall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar