måndag 5 september 2011

36 år

36 år har jag levt om några timmar.

Är född kring sex på morgonen för 36 år sedan. Har antagligen levt halva mitt liv om man ska tänka på släktålder och statistik. Konstigt. Har varit ett upp och ner liv som inte blev som jag tänkte när jag var liten. Men på många sätt blev det bättre, på andra sätt annorlunda. Funderar oerhört mycket över liv, död och meningen med att leva. Brukar inte göra det annars när jag fyller år. Men egentligen har det varit år som gett mycket roligt, kul och spännande även om det haft en massa ups n downs!

Håller på att bli gammal på riktigt. Märkligt, är ju inte länge sedan man var fjortis, fast det är ju tjugo år sedan. Hoppas på en fin dag, på en dag när jag inte mår för kasst. Har mått rätt dåligt de sista dagarna, inte orkat blogga och är sjukt glad att Ronija kunnat vara här och ta hand om lilla busWidar som vägrar sova. Men han sover i natt verkar det som och Matte är hemma från Skottland vilket är oerhört skönt.

Blir första födelsedagen sedan jag och Ragnar fick kontakt när jag var 13 som jag inte får ett absurt humoristiskt kort, ett långt brev och en oväntad present i ett stort brunt paket via posten. Tänker på honom och blir ledsen för hur det är. Allt han missar med Widar. Hur ömtåligt livet är. Allt försvinner, alla försvinner. Man undrar över meningen liksom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar