torsdag 15 september 2011

Torsdag och höstfunderingar

Torsdag och vi har redan hunnit med nej, ajaj, skrik, skratt, lite städning, utkastad gröt, läsa bok, huvudvärk, ångest, mys, facebook, tv, och lite sömn. Eller ja Widar powernappar lite innan vi får besök halv två och jag ska på iväg på läkarbesök vid fyra.

Händer inte mycket kul idag alltså. Widars humör och tålamod är minimalt med en snuvig näsa och jag är bara trött. Men natten var ändå lite lugnare, var Matte som tog den så idag är han lite trött. Har en lång punktlista på allt som borde göras, men hur orkar man med det? Får ta lite i taget och hoppas på att den minskar...

Har ni märkt att hösten har kommit? Löven på björkarna börjar gulna, likaså på kastanjeträden. Blir inte jätteglad av det precis. Eller vad skriver jag, haha som om jag skulle vara glad alls nu...suck. Men det är lite trist att sommaren verkligen är över. Höststormen, resterna av Katia har dragit förbi, har ju blåst som attan och det var ytterligare ett tecken på hösten. Snart är det bara mörkt, kallt och regnigt ute.

Önskar jag kunde åka bort ett halvår som Mattes kusin gör nu. Hon, hennes kille och son som är lika gammal som Widar åker till Thailand ett halvår i oktober. Tänk att slippa vintern...vad skönt det vore! Fast om man ska vara deppig så är det väl mer passande med mörker, regn och kyla antar jag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar