måndag 5 september 2011

Måndag and we hate it

Det hjälper inte att det är födelsedag och att Matte är hemma hos oss igen. Widar hatar måndagar så skrik och gnäll inträdde punktligt vid niotiden. Detta trots att han faktiskt sovit 6 tim i sträck i natt, helt otroligt! Det har hänt en natt tidigare i hans liv.

Synd att inte jag sov bara. Funderade lite förvirrat på om jag sovit i helgen och kom fram till att jo, sedan i torsdags har jag sovit lite då och då och skrapat ihop nästan 8 tim, varav en i natt....så ikväll ligger jag i extrarummet och intar vad som krävs för sex timmars sömn.

japp, renovering behövs
Blir lugnt med firande idag, tar det i helgen, oklart vad man firar, att jag har vita hårstrån på skallen som jag snarast måste färga? ;) Att jag skulle behöva en helrenovering, borde önskat mig det när Matte undrade om över vad jag ville ha i present...Men seriöst så är det vad som skulle behövas, en helrenovering av psyke och kropp! Undrar om det finns någon billig snabbkur?

Ute ösregnar det så vi har varit mest hemma och inne idag och det förgyller inte Widars humör. Vi har å andra sidan vänt upp och ner på lägenheten ett par gånger samt blivit dränkta av regnet när vi var ute vilket Widar tyckte var askul. Jag var mindre road.

Men jag ska inte gnälla egentligen, det är ok även om det svajjar inombords. Nu kan det ju bara bli bättre och ålderskris tänker jag inte ha förren jag fyller 40 om man får uppleva det.

Rosorna Matte kom hem med är mina favoriter, stora, mörkröda och doftar ljuvligt. Widar gillade dem också, han försökte sniffa på dem...Nu blir det snart födelsedagsmiddag och hemmamys så blir det mer firande i helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar