fredag 16 september 2011

Kräftskiva kan få vem som helst att slockna....

så här glad blir man när man
kommer till spira!

I förmiddags var vi på Spira och busade. Widar upplevde dock det hela lite annorlunda idag, både Nike och Edvin har ju börjat på dagis i veckan så nu var Widar äldst och den ende som kunde gå runt.

Han letade efter sina polare och när de inte dök upp så lekte han med småttingarna och slängde dessvärre även bilar omkring sig som höll på att bomba småttingarna vilket ledde till att jag fick gripa in både en och två gånger. Han lyckades dessutom klättra upp på rutschkanan och åka själv flera gånger vilket han var oerhört nöjd med. Lilla tossen!

Kräftskivedukat!
Idag var det dessutom Sverigetema så vi har haft kräftskiva med alla tillbehör och dansat gammeldans och annat tok. Widar skrattade högt när vi dansade shottis, det skumpade och snurrade ju en hel del.

Kräftskivan gick vilt till med mammor och barn, en tallrik gick i tusen bitar, det åts, dracks, sjöngs snappsvisor, (bara flädersaft i nubbeglasen). Widar försökte konstant sno nubbeglasen, han gillade flädersaften.

Vi är en rätt ny grupp och blandad och det är inte utan att jag saknar några av de gamla även om det verkar vara många goa människor i gruppen. Känns väl extra jobbigt när jag själv är i en svacka.

Widar ogillade kräfthattarna och gallskrek först, sedan ville han inte äta räckor och kräftor utan bara rostat bröd och efter allt kaos och bus så slocknade han när vi gick från Spira och kräftskivan. Han sov utan ett ljud i en och en halv timme, helt otroligt. Tror vi får ha kräftskiva lite oftare om det innebär en utslagen sovande Widar!

Jag hann vandra runt ute i den fina soliga septemberdagen och dessutom sitta ner en stund. Sedan blev det en vända på apoteket och hämta ut de nya medicinerna och jag hittade  HM klänningen från gårdagens inlägg. Den var jättefin på också så det blev ett köp!

Väl hemma blev det mellis och bus och ikväll kom Widars farfar och busade runt med Widar. Kommer bli en schysst helg som avslutas med konsert på söndag! Nu ska jag bara må lite bra också.
Alla hade tokiga hattar

kräftskivedukning, med sånger
och allt

Widar går upp och åker
själv i rutschkanan nu

Widar gillade inte kräftorna, ser ju
rätt otäcka ut


Widar provar en hatt

jag likaså


så här tyckte Widar om sin hatt,
han ville inte alls ha den

Även om alla andra inkl fröknarna hade
hatt

Men i slutet av tillställningen, efter
ett antal nubbar med flädersaft
så gick det bra

han kunde tom ha princesshatten

Efteråt så slocknande han

och jag gick runt i solskenet och
mådde sådär. Funderade på hur många
av de jag mötte som egentligen var
lyckliga i sina liv?
Var en ok fredag även om jag var sjuk trött och höll på att få bryt av att inte få vara i badrummet i fred. Widar står antingen utanför dörren och gallskriker, eller går med in och ska riva upp blöjhinken eller nåt annat...Vilket är värst liksom?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar