lördag 23 juni 2012

Midsommardagen eller jo, jag överlevde Kaninresan...

slänggungan

fin
 I eftermiddags, efter ett lönlöst försök att få Widar att äta, sova och vakna glad, gick vi till Liseberg i hopp om lite bus och leenden. På Liseberg befann sig halva södra Sveriges barnfamiljer eller nåt, absurt mycket barn och köer så det blev inte mycket åkande. Men vi hälsade på kaniner, körde bilar och busade lite även om Widars humör inte var strålande. Är skönt att vi kan gå in när som, man har ingen press att nu måste vi åka det och göra det osv som många andra har. Ibland är det bra att bo där man bor =)
kolla vattenspelet

buskillen

köra farfarsbilar
är toppen!

Widar skulle kunna köra
varv efter varv

jag och Widar

Widarbus

Matte och Widar i kön till
Kaninresan

Jag och Widar i en snurrande
båt på Kaninresan
Kaniner överallt
 För sex år sen åkte jag kaninresan och höll på att ramla ur båten och i vattnet. Svor att jag aldrig mer skulle åka Lisebergs farligaste snurrande åkattraktion Kaninresan efter det.

Widar snurrar
I mina ögon är det obegripligt att den kan platsa bland åkgrejerna för de minsta för den snurrar och åker in i allt, helt livsfarligt. Men Widar och Matte hade kul, jag blev yr och illamående, men satt kvar iallafall...



Matte dirigerar mig till en
dagens, ser helt skum ut

Widar goes inkognito

nytt spel, skjuta kvackande
ankor, inte Mattes starkaste
gren 

Inte vann han på
Tobleronehjulet heller
 Förutom allt folk så är det schysst att vimsa runt en stund på Liseberg och sedan kunna gå hem och fixa hemgjord pizza. Slö lördag så här på Midsommardagen. Synd bara att Widar vägrade inse hur trött han var vilket gjorde att kvällens läggning tog nästan 2 tim. Widar skulle leka, låtsas sova, sjunga, greja med Mumin, tappa bort Mumin, flytta kuddar, krypa ur sängen, nypas, dra i håret mm innan han helt plötsligt somna. Är en pärs ju.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar