fredag 8 juni 2012

Nationaldagsbus i Hjo


Widar och kusin Leo

Storkusin Oscar, mitt gudbarn
I tisdags tog vi en tur till Hjo och busade runt med min syrra och Widars kusiner. Eller ja, tre av hans kusiner. Det blev svenska flaggan, sol, nationalsången, glass, Vätterns fina vatten, tågklättring, kramar, bebisbus, jordgubbar, hopp och skutt, glada busiga barn och trötta föräldrar. En riktig heldag. Var med lite ledsenhet som vi åkte hem sent på kvällen med en övervaken och milt sagt gnällig Widar. Ibland är mina syskon och syskonbarn alldeles för långt bort.

Cykel Leo

syrenerna blommade i parken


Fina syster Ida med minsta
tillskottet som snart döps
till Lukas

Maskrosbollar

jag

busOscar på upptäcktsfärd


Barnvagnsmaffian i Hjo
stadspark

Midsommarblomster
Buskillarna i rutschkanan

Vättern





Hjo hamn

sommarfeeling

jag och bebben

som inte är så mycket
bebbe längre...

mina coolingar

Överallt vajade svenska
flaggan så klart

Widar älskar blommor

i väntan på glass

coolingen

i tvåårspresent önskar sig
Widar en egen Corvette =)

Hjos bad, små badhytter

Alla springer


Häst och vagn plus den
årliga väntan på agilityn

självklart fanns det snygga bilar

Leo skruvade och Widar ville ha
skruven

Jag med en liten som
fortfarande luktar
bebis


I väntan på middag lekte alla med
varsin smartphone, dagens
ungdom

busungar

Matte smälte med Lukas
i knäet

Självklart svenska jordgubbar
och grädde till efterrätt


1 kommentar:

  1. Vilka fina bilder, Bea!
    Var i Hjo några dagar före er, våldgästade min ovetande bror, med familj. Och för första gången nånsin, hade jag en känsla av att jag ville stannat längre, att Göteborg inte kändes så lockande att åka hem till. Märkligt...
    Kram på er!

    SvaraRadera