tisdag 5 juni 2012

Sommarplaner...hm...

Förutom parkhäng och bad i havet om värmen kommer tillbaka är jag sugen på någon familjeutflykt. Ja, jag vet, illusionen är så vacker, alla är glada, busiga och mysiga. Det är troligare att det blir ett norenskt familjedrama då Widar upptäckt ytterligare en nivå i tvåårstrotsen...

Så jag började kolla runt och upptäckte att mycket är ju tokdyrt, ska det vara så när man har familj och allt annat kostar? Började fundera på vad som är rimligt, vad Widar kan uppskatta och komma ihåg och en hel del får nog vänta nåt eller några år. Jag skulle dock gärna vilja se delfinerna på Kolmården!

Här är vad jag kollat in! Tror det blir en utflykt till Borås djurpark, Widar är tokig i djur, resten får nog vänta. Vi har ju en massa grattis bus i götet att underhålla oss med tex Lekplatsen Plikta, Slottsskogen, Barnens zoo mm.
Länkarna nedan går direkt till respektive parks hemsida!
Kolmården
Astrid Lindgrens värld
Skansen
Lill skansen
Borås zoo
Universeum
High chaparral
Liseberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar