fredag 29 november 2013

Glasögonprov

 På sistone har Matte klagat över att det inte är tillräckligt ljus i vardagsrummet på kvällen och att han inte verkar se lika bra på nära håll och huvudvärk, så tidigare i veckan var han hos optikern. Tydligen har hans syn försämrats (läs åldrats) så mycket att han behövde nya glasögon trots att han bara haft de senaste i 1½ år. För att bli av med huvudvärken, ryckningarna i ögat och kunna läsa på vanligt avstånd har han nu fått punga ut med ett antal tusenlappar för glasögon med progressiva glas. Ett solklart ålderstecken eller hur? ;)
widar som helst inte vill bli fotad
provar solglasögon
 Så häromkvällen var vi med Matte som smakråd, inte helt lätt med en treåring som vill testa allt och en sambo (moi) som tycker att glasögon i stort sett ser likadana ut och lika fula.
De här ville Widar ha med sig till Thailand

Jag och Widar fick Matte att prova de här,
galet fula och jag och Widar skrattade högt

Men helst ville Widar att Matte skulle köpa ett par blå
glasögon, jisses...Matte var inte road...
far och son
Till slut hittade Matte iallafall ett par snygga från Replay, de han har på sig på bilden av honom och Widar och efter ha beställt bågar och glas fick han pröjsa ett antal tusen och vi kunde gå hem. Jag och Widar är klart nöjda över att vi inte behöver glasögon. Dessutom är glasögon svindyrt!

Förresten, folk säger att Widar liknar mig, något jag har svårt att se och kolla på bilden ovan, han är ju toklik barnafadern. Dessutom är han nästan en kopia av hur Matte såg ut som liten, tossigt hur tydligt det kan synas, med eller utan glasögon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar