torsdag 21 november 2013

Monsterbarn och snickare

I morse upptäckte vi ett monsterbarn...I går smet jag in på HM och köpte en monstertröja till Widar, osäker på om han ens skulle gilla den. Men den föll i god jord och i morse ville liten prompt ha på sig den till dagis för att som han uttryckte det, skrämma de andra och vara monster. För att klara denna uppgift ylade han och gjorde grimarser hemma vid åttatiden på morgonen.

Förutom att fånga detta märkliga fenomen med kameran (sällan liten låter sig bli fotad för tillfället) så ägnade jag resten av morgonen att intala liten att grannarna och en trött mamma inte vill höra monstervrål klockan åtta på morgonen. Detta trodde dock inte liten riktigt på utan monstervrålen följde oss till dagis.
Väl hemma från dagis och en lyckad monsterdag, han hade jagat runt och varit monster tillsammans med sin kompis större delen av dagen så valde den trötta mamman, nu med huvudvärk att avsluta monsterfenomenet genom att slänga tröjan i tvätten varvid liten bytte om till snickare.

Det yrket är inte heller bra för en trött mammas huvudvärk då liten självklart måste snickra ett sybord till mamman och detta måste ju sågas, hamras med mm. Till slut lyckades jag dock få in honom på lite målning av hundhus och annat bus som inte innebar ett konstant hamrande.  Tänk om jag hade hans energi, jisses vad mycket jag hade fått gjort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar