måndag 11 november 2013

lite fars dags pics och ett seriöst tejpberoende

 I går söndag var det ju fars dag och det hade jag och Widar koll på. Redan i torsdags valde Widar ut en present, en fotoram som han sedan har målat och målat om i tre dagar. Till slut var han nöjd och vi kunde skriva ut en bild och sätta i den. Widar valde så klart en närbild så det ser lite kul ut, men han var oerhört nöjd. Han har ett par gånger varit på väg att försäga sig och då har jag påminnt honom att det var en hemlis och så har vi fnissat ihop. Han döpte dessutom snabbt om fars dag till pappas dag. Det heter inte far, det heter pappa hävdade han bestämt och så fick det bli.
Så på söndag morgon var vi uppe och slog in paket medan Matte sov. Widar var galet förtjust i att det skulle klippas och tejpas och här snackar vi en tejpberoende treårings lycka...Killen gör av med en tejprulle på 19 m på en timme om han får hållas. Han tejpar paket, möbler, oss, gör snubbeltrådar och smyger runt med ett oerhört nöjt leende. Killen är galen i tejp och lim, medan jag blir galen på att trampa i tejp, lim och spik överallt. Men fina och vältejpade blev våra tre paket!
När Matte kom upp åkte vi till Linne och traskade runt. Hade egentligen tänkt åka ut till havet, men vinden var iskall så vi gick till pasta haus för lite fars dags middag.

Widar var nöjd när han fick en egen meny och beställde bestämt spagetti och barnkorv...japp, ni läste rätt, barnkorv...fick lite försiktigt upplysa honom att det bara hette korv, det är inga barn i korv...
Då tittade han på mig som om jag sa något oerhört tokigt....
Jag och Matte delade på en förrätt och jag älskar verkligen mozzarella! Tänk innan jag träffade Matte använde jag aldrig mozzarella i maten, hade ingen koll på att det fanns...å andra sidan drack jag inte rödvin heller...
finaste barnafadern blev lite suddig

jag mumsade pasta parma, väldigt gott

Widars höjdpunkt var när glassen kom in
han slukade hela trots att han minuterna innan hävdat att han inte orkade mer mat...

 
eftersom det blåste snålkallt drog vi hem för lite paket, mys och fika
 
Matte fick en t-shirt som Widar valt ut

Widar litade inte på att barnafadern kunde öppna de vältejpade paketen

så han var generös nog att börja riva av tejpen
 och öppna paketen trots att det var pappas paket på pappas dag
Var en lugn och fin fars dag. I tankarna fanns även min far och farfar och morfar, allihopa har de lämnat oss, men i minnena finns de. Är så kul att se hur Widar verkligen deltar i allt vi gör nu och han är verkligen pappas lilla kille. Tack Matte för att du finns och för att du är en så fin pappa till vår lilla vildunge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar