fredag 29 november 2013

Söndag i solsken

Söndagen kom med solsken och kylig luft, en total kontrast mot lördagens gråa och råa väder. Allt blir lite lättare när solen skiner över götet. Så för att ta vara på ljuset som man sällan får den här tiden på året så klädde vi på småttingarna och oss själv. Jag klädde mig lite extra eftersom jag frös som jag vet inte vad under lördagen.
Widars nya pose när han väntar på spårvagnen är att ligga
utslagen på bänken...vet inte var han fått det i från

de hade släppt på lite vatten
vid Drottningtorget
Vi tog vagnen ner till Trädgårdsföreningen och strosade runt. Ploppade sten i vattnet, gungade och letade älvor på den nya lekplatsen. Den nya lekplatsen i Trädgårdsföreningen är så mycket bättre än den gamla och jag gillar att den är byggd så att barnen kan upptäcka saker förutom att leka med vanliga lekparksprylar. Kommer bli toppen till sommaren! Nu var det dessutom lite kyligt ute så det var ingen större konkurrens om gungor mm vilket passar bra då småttingarna saknar tålamod att vänta för det mesta.
Vi gick in i Trädgårdsföreningen och bara njöt av solen
och lugnet

3 i rad kom simmande
 
och jag blev jagad av litens tennisracket....

fint inne på trädgårdsföreningen

det vridna klätterträdet

frosten låg fortfarande kvar trots att det var mitt på dan

Widar testar gungorna på nya lekparken

man ser hela sin familj i kulorna som är
uppsatta i lekparken

fina Wilmabus

naturen tar ut sin frostiga rätt

kallt

om man kollar riktigt noga i lekparken
 hittar man älvor bland bladen

finns så mycket glädje i barn, i nuet
Här är det Wilma som skickar glädjebubblor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar