torsdag 15 mars 2012

Thåström rules

Hade en himla flax igår. En kompis skulle på Thåström på Trädgår´n tillsammans med sin kille, men killen fick förhinder och vem fick ta över biljetten?! Jo, jag! Tusen tack J och L!

Följden blev att jag hängde med L på lite indiskt käk och sedan en spelning med Thåström vars röst och intensitet går rakt in i en. Lite ruffig känsla på scen, hans spattiga rörelser och alla ljud och texter i ett musikvirrevarr som bara fortsätter att pulsera i kroppen.

Det är skumt hur texter, musik och en röst kan beröra, men Thåström lyckas alltid. Intensivt, svart, desperat och starkt, man kan inte låta bli att dras in i känslan. Det var en bra spelning, inte den bästa jag sett, men bra och jag är sjukt tacksam för att jag fick chansen att avsluta en rätt hemsk dag med en skön musikupplevelse.

Lutar starkt åt att fixa biljetter till spelningen på Röda sten i sommar! Bilden är från dagens GP och här kan ni läsa recensionen, fyra fyrar var ett helt rätt betyg! Saknade ett par låtar på spellistan, men man kan inte få allt. Lär nog köra lite Thåström igen på Spotify! Om ni av någon märklig anledning skulle ha missat att lyssna in er på Thåströms röst och texter så kan jag bara säga att ni får åtgärda det omgående ;) !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar