tisdag 29 maj 2012

tisdagssuck...

Dålig natt med dålig sömn, ångest och mardrömmar. Övergick i en tisdagsmorgon som jag och Widar höll på att sova oss förbi medan Matte gick till jobbet.

Med huvudvärk och sömngrus i ögonen fixade jag morgonpysslet till en liten kille som var en glad tosse. Lämnade på förskolan, en toppenlämning. Widar la in sina gosisar, gick ut på gården, vinkade hejdå, såg lite ledsen ut när jag gick, men tog sedan en spade och började gräva tillsammans med en kompis.

Inte en tår, inget, bara en huvudvärksmamma som vände på huvudet och kollade in honom flera gånger, men då satt han redan i sanden och lekte. Han är så himla bra, min lilla tosse.

Gick hem och la mig med en migräntablett då huvudvärken börjat bete sig migränigt...Har legat fram till nu och ska snart hämta tossen. Trots alla varningar så regnar det inte ännu, men det är skönt att det inte är strålande sol just nu. Fast det hade inte behövt blåsa så kallt ju...

I eftermiddag blir det klänningsletande till disputationsfesten för en kompis, läkarbesök, lugn lek och vila. Är så oerhört trött och ur lag liksom. Men nu, hämta liten tosse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar