torsdag 3 maj 2012

Torsdag med öroninflammation och packning

Torsdag och liten är pigg på alvedon och pencillin. Vi packar för Sala, Örebro och Stockholm. Familjen kommer vara utspridd i helgen. Matte ska ut på bus med jobbet, de skulle egentligen tälta ute men eftersom det är varning för snö i Örebroområdet så ska de tydligen ha whiskeyprovning och sova inomhus. Mesar säger jag bara.

ledsen sjukling
Widar ska busa med farmor i Sala och jag ska till Stockholm och se Jesus Christ superstar tillsammans med en go kompis.

Dessutom ska vi sova på Clarion sign, mitt favvohotell i Stockholm, främst på grund av den otroliga frukosten. Den innehåller allt!Å då är jag ändå lite lätt kräsen när det gäller frukost och sånt. Sedan ska vi slappa i poolen, käka middag och snacka.

Blir inte partyliv i Stockholmsnatten då kompisen min är gravid och jag är för trött för att festa till fem på morgonen. Prioritet är att få sova i en fluffig hotellsäng utan barn! Hade hoppats på att softa i Stockholm i solsken, men det ska tydligen bli sämre väder igen. Blir så oerhört trött på det.

Widar har haft en ok natt trots att det igår på vårdcentralen konstaterades en nasty öroninfektion/inflammation på ena örat. Skönt att det blev fixat innan helgen. Ibland känns det som man är där stup i kvarten och bara skickas hem med alvedon och näsdroppar, vila och dryck som rekommendation.

Widars feber har kommit och gått i flera dagar, men tydligen kan bara ha det så enligt läkaren. Kruxet blir ju att han varken orkar med sig själv eller dagis då. Jag hoppas bara att det blir slut på dessa sjukdomar, är så oerhört trött på det nu. Men det är skönt att Widar är lite piggare, blir ju en lång resa idag även om vi tar lite olika stopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar