onsdag 5 september 2012

födelsedag och påsar under ögonen

Efter en gräslig natten med en ledsen liten som skrikit och gråtit flera timmar, stackarn måste haft ont i natt, så är det ett trött påsigt ansikte som mötte mig i spegeln och sa Grattis 37-åringen! Lite depressing gott folk...

trött
Man skulle väl vilja möta ett pigg och fräscht 37-årigt ansikte istället för ett som inte bara behöver en ansiktsbehandling utan en hel make over....Kramarna från sambon och liten värmde dock! Värmer gör också grattis hälsningar på FB, mail och mess! Har fokus på happy thoughts idag och skaka av mig nattens mörker. 

Men visst finns saknaden där, bland annat går tankarna till R som alltid brukade skicka en present och framför allt ett humorkort och ett brev som fick mig att le. Tror det jag saknar mest sen han gick bort är hans humor. Saknad finns också efter andra och annat, men saker blir inte alltid vad man tänkt sig. Kanske leder stigen till något nytt och bra, med hopp och glädje?! 

Jag är iallafall glad för det jag har även om det innebär påsar under ögonen. Finns dock stunder då jag milt sagt anser att Widar är skyldig mig en veckas sömn och en helrenovering *s*. 

Hur som, ikväll blir det lite födelsedagsmys, har inte haft lust att slå på stort och så hann jag inte riktigt med, plötsligt var det den 5 september igen och hur det än är så är jag faktiskt här, jag lever här. Det har inte alltid varit självklart.  Nu ska jag krama en liten som har en ledsen och jobbig dag idag, kanske kan vi tom sova en stund. Det skulle behövas! Borde dessutom röja lite och fixa fika, men ja, vi får se vad som blir gjort.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar