torsdag 27 september 2012

Skrivarfika, svärta och panik, en alldeles vanlig torsdag

En grå och regnig torsdag med kompisträff och egentid. Allt medan Matte och hans pappa grejat i lägenheten och Widar busat några timmar på dagis innan han fick vara med och snickra. Han är helt lyrisk över att det ska målas och snickras. Tror han drömmer snickardrömmar!

Jag hann kolla runt lite på stan och ta en skrivarfika efter att ha köpt en en ny skrivbok på Granit. Satte pennan mot bladet och helt plötsligt hade jag plitat ner sex sidor. Kanske har en del att skriva trots att det känns som om jag tappat orden. Tycker ju om att skriva men har liksom tappat bort det precis som läsningen. Men kanske finns det där inne trots allt. Det var iallafall rätt schysst att sitta på cafe, skriva, dricka te och mumsa chokladbakelse. Såg nog mysigt ut dessutom. Föga kan man ha anat svärtan i texten som  nu pryder sidorna.

När jag kom hem var köket inplastat så middagen intogs till Widars förtjusning i vardagsrummet och dess soffa. Imorgon är det mycket på gång. Morgonshopping med syrran, fikaträff med en kompis, lekdejt för Widar, mindfulnessövningar och inskrivning på AF inför kommande möte. Fick av FK veta att jag var ett ovanligt fall så vi får se hur det ska gå. Paniken anas i varje andetag, men jag måste upp och ur den här sörjan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar