måndag 8 april 2013

Husdrömmar

Länge sedan jag surfade hemnet, men fick ett ryck idag när migränen lugnat ner sig. Är oerhört trött på lägenhetsboende och att snubbla över Widars snickargrejer, mina sy och smyckesprylar och Mattes prylar. Vi har för mycket prylar på vårt utrymme, skumt när man tänker på att vi både flera år i Örebro på 31,8 kvm. Men då var vi bara två och dessutom fattiga studenter. Idag har vi en vildbase på snart tre år som behöver både en trädgård och en snickarboa =) .

Jaja, dagens i-landsproblem. Men faktum är att jag ser flera fördelar med att bo i hus, ha trädgård, utrymme och helst av allt ett par hästar, några smådjur och gärna en gäststuga, snickarboa, jordkällare och ett uthus att ha för att kunna måla, smida, dreja, sy osv. Nåja, utan ett rejält jobb och/eller en rejäl trissvinst så är det rätt kört. Hade varit enklare och billigare om jag kunnat bo i radhus och sånt, men det ger mig total panik. Nope, ett eget hus blir det tids nog. Sorgligt nog lär det inte bli i Göteborg för det är helt enkelt för tokdyrt.
bostadshus
Hit skulle jag kunna tänka mig att flytta! Hästgård i Kungsbacka, helrenoverat hus,
stall med 5 boxar och 5,7 ha mark! Men priset, suck, utgångspris 3 500 000 kr www.hemnet.se
Schysst hus med en massa möjligheter och stor ladugårdsbyggnad i Kungälv.
7 rum och kök plus en del oinrett utrymme. 2895 000kr....finns på Hemnet

Välkommen till Sällstorp!
Om det här stället i Varberg haft stall och mark hade det varit perfekt. Däremot finns det gott om uthus, snickarbod till Widar, gäststuga och en massa möjligheter. 11 rum ger möjlighet till walk in closet, hobbyrum mm. 2 495 000 kr
www.hemnet.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar