onsdag 24 april 2013

Magsjuka och nej tack mamma....

yack
Sjukdom, läs magsjuka, har drabbat vårt hem i form av en liten killes jättekräkningar. Nu verkar det tack och lov ha lugnat ner sig så nu väntar jag bara på att jag och Matte ska börja må illa. Tydligen går det på förskolan för idag kom det ut mail om magsjuka och hygien. Var inte så många barn på förskolan idag...Men vi har en artig liten unge, frågade honom i natt om han behövde kräkas mer, vad tror ni han svarade? Jo; nej tack mamma, inte än....så mitt i allt kräks och elände kunde jag bara le lite. Lilla goa ungen.

Men det är sjukt trist med magsjuka! Widar måste vara hemma 48 tim efter senaste kräkningen innan han får gå till förskolan, ingen vill träffa oss och samtidigt kommer Widar vara pigg imorgon med massor av myror i brallan och vilja ha någon kompis att busa med. Nåja, mest hoppas jag att Matte och jag haft bacillen så vi slipper kräkas, vill ha en kul helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar