fredag 26 april 2013

Nysytt och både jag och symaskinen lever...

Omlottblusar till baby sydda av gamla lakan och kantade med snedslå.
Känns som jag inte syr så mycket, har en del jag vill slutföra. tanken är att kunna sälja lite på loppisen i maj, men vi får se. Beror på ork, tid och lust och huruvida symaskinen uppför sig eller inte. Men rensade lite och hittade en del som var nästan klart eller klart. Än så länge är symaskinen hel och jag med, men emellanåt så blir man ju galen.
Förklädesklänningar även kallade pippiklänning
 som i nuläget saknar knappar.

En sorts förklädesklänning

en av mina favoriter, sydd i en gardin från 70-talet,
 köpt på stadsmissionen

tygväska, mobilfodral, babymössa, dreglis och dreggellapp

snuttefiltar med flärpar, poppis bland småttingar

fyrtal i ugglemössor

enkla sommarklänningar som tyvärr ser trista ut liggande. Till ettåringar =)   

kjolar i diverse gardintyg och midjemudd

fin klänning/tunika till en söt treåring!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar