söndag 16 mars 2014

söndagspyssel

i morse stod de färdigskruvade skåpen och väntade på upphängning
Widar berättade glatt allt de gjort för att kunna skruva ihop dem
 Blev en del pyssel idag. Widar och Matte var ute och krattade på gården och åkte och slängde en del skräp. Sedan skruvade de upp skåpen till syhörnan och Widar var galet nöjd med att få hjälpa till. Tänk, snart har han snickrat i två år och han tröttnar inte. Han är övertygad om att han ska bli snickare när han blir stor och när han är 18 ska flytta till ett eget hus och ha massor av stora verktyg, en katt och en riktig hund...
Widar kröp in i ett av skåpen och
spanade på mig med sin hemgjorda kikare
En målmedveten kille kan man lugnt säga! Faktum är att han är grymt duktig med sina verktyg och han verkar inte tröttna. Är väldigt kul att se honom och Matte jobba ihop. Dock får Widar totala breakdowns när det är något han inte får göra, vanligtvis när det är något som är för farligt och som Matte då ska göra själv...Liten förstår inte alls varför han inte kan få göra samma saker som jag och Matte.
widar laddar bilen =)
 Han hann även med att plocka fram och ladda en av sina radiostyrda bilar och det är ytterligare ett vårtecken, att han kan köra runt med bilarna och monstertrucken på gården. Vi skippade husvisningen, räknade på kostnaden och det var inget som vi egentligen hade råd med. Det är svårt att hitta rätt, man ska ha råd, det ska kännas rätt och vara rätt för oss. Hade egentligen behövt en rejäl trissvinst. Men nu är det väl jobb och letande som gäller så får vi se framöver.
samarbete på hög nivå hos far och son  
mina killar
 
så här glad blir man av att snickra
 Jag blev i allafall väldigt nöjd över syhörnan och nu lär det bli en del syfixande framöver. Widar var också väldigt nöjd med vad han och pappa hade åstadkommit. Mina fina killar! Nån sömn däremot blev det inte under dagens så nu ikväll är jag lite skakig. Klart övertrött. Jobbat sex dagar och sovit 21 timmar på den tiden...inte så bra. Men i natt ska jag sova så jag orkar jobba nästa vecka.
min fina syhörna
Matte drar till Stockholm i jobbet så jag ska fixa jobb och hämtning och lämning samtidigt, inte helt lätt, men det är väl så de flesta har det. Det som är lite jobbigt är dock att Widars snuva och hosta verkar komma tillbaka och det är jag galet trött på. Han sover ju uruselt när han är sjuk och både han och jag behöver sova för att orka med veckan.  Men vem vet, kanske är vi friska och väldigt happy people imorgon....
fotofix
Jag och Matte har ikväll äntligen börjat fixa med vår fotovägg och det är ju lätt att inse att några av de finaste kort vi har från vårt liv är korten på vår älskade unge! Men det kommer bli andra kort också såklart, vi har ju många andra som också är viktiga för oss. Alla finns inte hos oss längre, men ändå.

Imorgon är det dessutom årsdagen av Ragnars bortgång och en dag jag tycker är oerhört jobbig. Det blir tända ljus och en stunds stillhet och minne, men det är riktigt jobbigt. Kan fortfarande inte kolla på korten från hans sista dagar, det är så mycket bättre att minnas honom som han var innan sjukdomen slog sönder allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar