fredag 7 mars 2014

utebliven sovmorgon

klicka på bilden om du inte ser texten...nemi är bäst liksom
Jag är ledig idag eftersom jag ska jobba på lördag. Har lite vårdbesök och annat inbokat idag och igår så pratade jag och Widar om att ta sovmorgon. Han slipper gå tidigt till dagis och istället kan vi mysa, käka frukost och kolla lite på barnprogram innan han får gå till dagis vid tio.

Men det här med att ta sovmorgon gick helt snett. Halv sex ville liten gå upp...Blev till att mysa lite i sängen innan vi gick upp och kröp ner i soffan med en filt över oss och barnkanalen på tv:n. Väldigt mysigt det med, men eftersom jag sover skitdåligt så hade en sovmorgon varit bra också. Har vaknat av och till sedan två i natt, helt galet för jag är ju knastrött och lik förbenat så kan jag inte sova ordentligt. Verkligen asjobbigt.

Nåja, det är ju inget nytt. Ser i allafall fram emot en fredag med förmiddagsträff hos en go vän och efter diverse blodtryckskontroller osv blir det afterwork med goa vänner och gamla kollegor. Är jättelänge sedan jag var på afterwork, kommer bli jättekul!

Ska även kolla lite på stan efter lite kläder att jobba i och ett krya på dig paket till en go vän som dessvärre verkar ha fått ME (kroniskt trötthetssyndrom, en neurologisk sjukdom). Alla tester är inte klara än, men det verkar vara så vilket är helt hemskt då hon egentligen är världens aktivaste människa och just nu inte klarar av att göra nåt av allt det hon gillar eller jobba då hon håller på att rasa ihop så fort hon gör något. Märklig och elak sjukdom och bara 6-10% tillfrisknar helt...Men vi hoppas att hon ska repa sig!

Nu ska jag fixa frukost till mig och liten, Matte sover fortfarande trots att han igår pratade om att åka tidigt till jobbet eftersom han inte behövde lämna liten idag...verkar gå sådär med den planen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar