tisdag 4 mars 2014

tisdag...



Var en lite stressig dag idag. Widar sov uselt under natten vilket innebar att jag också var en massa vaken. Matte däremot den lyllosen sov på hotell i Malmö eftersom han hade en massa skånejobb att göra. Fick lämna liten på dagis i morse vilket innebar att jag blev sen till jobbet också, men det gick ändå ok.

Jag är ju så klart inte helt inne i jobbet än, men det kommer nog. Känns ok att jobba även om jag är erbarmligt trött, men det är ju vem som helst i början av ett nytt jobb. Idag fick jag dessutom telefon och datainlogg så sakta men säkert börjar jag synas i verksamheten också. Men det är inte lika lätt att jobba nu som det har varit och mycket beror väl på röran i mig och vilsenheten kring vad jag vill, ska, borde.


Jag är inte den jag var på gott och ont och jag verkar ha tappat lite hud mellan mig och jobbet gentemot hur det var förut. Det är ju ett tag sedan jag jobbade och jobbade heltid och jag funderar ju på vad jag vill jobba med. Dessutom så har mitt minne banne mig aldrig repat sig efter graviditetshormonerna för skriver jag inte upp saker så glömmer jag dem helt...

Förr kunde jag ha en himla massa saker i huvudet utan att glömma, men sen graviditeten och förlossningsdepressionen så är minnet urkasst. Skumt. Men på det hela så känns jobbet helt ok och på olika sätt är detta ett nytt område för mig och ändå inte och det är både spännande och roligt. Sedan sägs det ju att minnet kan man träna upp så vem vem, om ett par månader kanske minnet är lite snabbare och bättre?

I morgon har jag jobbat en månad, visserligen med några vab:dagar, men ändå, det är ju ett steg i rätt riktning och gissa om jag ska fira när lönen trillar in! Eller ja, så mycket en trött småbarnsmamma nu orkar fira...troligen lite käk och ett armband från Edblads vårkollektion och sedan somna i soffan....

Efter jobbet drog jag snabbt som attan för att hinna hämta liten på dagis i tid. Om spårvagnarna går som de ska så hinner jag väl, men när det strular som idag så är det svårt att hinna i tid.

Hämtade iallafall en glad och stolt liten som ville visa att han kan klä på sig hela jobbiga vinteroverallen och allt annat själv innan vi gick hem och såg hundpatrullen på tv tillsammans. Efter det så lagade Widar och jag lasangette vilket innebar att Matte som omväxling fick lagad middag. Annars brukar Matte fixa middagen, blir helt enkelt godast så.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar