söndag 15 juni 2014

hemma efter ett jobbpass

Är äntligen hemma efter ett långt fältpass. Var lite tidig på jobbet och sedan jobbade vi för fullt i elva timmar och har hunnit med att göra bra saker, lösa problem, bli utskälld, fikat och samtalat, tröstat, lyssnat, stöttat, erbjudits giftermål och en massa andra händelser.

Det är så mycket som hinner ske medan vi jobbar, så många människor och händelser så när man kommer hem är man både astrött och fullständigt uppvarvad. Går inte bara att borsta tänderna och sedan sova. Så det blir lite surf och nån gammal engelsk deckare på tv:n innan jag kan komma till ro. Man känner direkt skillnad på ens egen ork när man kommer hem och som i natt känner sig helt utpumpad.

Ändå har det inte varit någon extrem kväll och natt, men eftersom energin var rätt kass tidigare idag så känns det nu när man kommer hem. Medan man jobbar är man så fokuserad på jobbet och bemötandet av de vi träffar, men när man går av så pyser man ihop som en trasig ballong. Skumt hur det är liksom för jag gillar ju egentligen mina fältpass. Men just nu är orken och sömnen minimal och då känns det.

Så om en stund ska jag övertyga min uppvarvade hjärna om att John Blund kommer och sedan ska jag sova till Widar väcker mig vilket kan ske om 3-4 tim... Sedan börjar söndagen med självplock av jordgubbar såvida inte Bärby har stängt och på eftermiddagen drar vi till Kungsbacka för grillmys med vänner. Efter det blir det nog en tidig kväll innan midsommarveckan drar igång med fem arbetspass. Hörde dessutom att midsommar ska regna bort här på västkusten...kul, verkligen kul...NOT

Men nu är det snart dags för Johan blund, om han nu har för avsikt att sköta sitt jobb...vi får väl se....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar