lördag 7 juni 2014

liten med syrener och lördagsmorgon

Tidigare i veckan plockade jag och Widar årets sista syrener och de var lika fina som alltid. Nu har de flesta trillat av sina syrenbuskar och den fina syrendoften är borta. Att försöka få Widar att stå stilla tillräckligt länge för att få ett vettigt kort var inte enkelt precis... Men fin är han i allafall min lilla kille!
Just nu, lagom till klockan är åtta så håller han på att snickra för fullt, dock får han inte spika förrän efter tio. Får vara någon måtta, men jag kan lugnt säga att det inte uppskattas av liten som suckar och klampar runt demonstrativt för att visa hur fel det är.

Ute lyser solen och om ett par timmar är jag i stallet och rider vilket blir bra även om jag är alldeles för trött nu. Sedan i eftermiddag ska jag träffa Linda och då ska vi på förfest inför Håkan Hellströms spelning på Ullevi! Så det kommer bli en bra lördag, även om jag mest vill lägga mig i sängen och sluta gå upp.  Ha det fint denna pingstafton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar