söndag 15 juni 2014

nu får john blund sparken...och att sy en dopklänning

Blir knasig på att inte få sova ordentligt och i natt var det helt värdelöst. Sovit en och halv timme och är således trött gäsp...Widar är däremot inte alls trött...Matte, den rackarn, kan sova så han sover lugnt vidare denna söndagsmorgon. Blir fett sur på John Blund för den knasbollen verkar ju ha snöat in på sin spruta med sömnmjölk och sina paraplyer (wiki/John Blund). Antar att han far runt och leker sömnväsen och behåller allt sömnmedel för sig själv. Du får sparken Johan Blund mupp, snacka om bristande arbetsförmåga....han har fått många chanser ska ni veta! Inte heller verkar han kunna använda sig av sömnsand heller så nä, nu klarar jag mig utan...!

Ska snart ringa och se om vi kan åka till Bjärby och plocka jordgubbar. Det beror på hur de har det med jordgubbar just idag. Säsongen drog i gång i början på veckan så det torde finnas en hel del fina solmogna jordgubbar kvar! Sedan i eftermiddag åker vi till Kungsbacka och har en eftermiddag med vänner, barn, lek och grillning i junisolen. Lär vara vad jag orkar.

Skulle dock hemskt gärna vilja klippa ut delarna till systersonens dopklänning. Var iväg till Stoff och stil igår och köpte mönster, ett par meter fint tyg och lika mycket foder, band och knappar. Hivade in allt tyg i tvättmaskinen och medan jag jobbade hängde Matte upp det på tork. Idag har det hunnit torka och jag inser tyvärr att jag måste stryka det innan jag kan klippa. Vi snackar 6 meter tyg som ska strykas och jag hatar att stryka. Funderar på att muta Matte till det ;)

Har aldrig sytt en dopklänning så det är spännande att se om jag kan få till det! Ska vara fadder till min senaste systerson tillsammans med min ena syster i juli så jag har inte så mycket tid på mig. Är väldigt pepp på det, men antar att jag kommer hinna svära en hel del innan det är klart...
ungefär så här ska den bli,
men med fint hålmönster och spets

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar