tisdag 22 februari 2011

Tisdagstankar

Kan konstatera att det inte varit en bra dag idag...Började med en urkass natt, Widar vaknade stup i kvarten och därmed även vi. En grinig morgon med lite Widarbus och sedan fixande för att gå till läkaren.
jag typ

Hade värsta ångesten redan i natt och den var inte mindre under dagen. Läkaren tyckte jag verkade lite orolig...nä men tjena det menar du inte. Men han vill inte skriva ut något lugnande heller eftersom jag inte är helt stabil...öh men tjena vilken nyhet. Inte så att jag bad om några tabletter, vill inte ha några, men han sa det förbi gående, antagligen är det vanligt att be om diverse mediciner.

Det blev fortsatt sjukskrivning, läkarkontakt, medicinering, psykologkontakt och sjukgymnast samt fysisk träning. Plus stödgruppen på Spira. Får faktiskt erkänna att de försöker skapa någon helhetsgrej, plus i kanten. Men emellanåt känns det vansinnigt mycket. Vi ska avvakta medicinen ett tag till, blir det inte en tydlig förbättring så ska vi byta. Orka liksom.

Sedan gick jag och Widar till Spira och idag skulle det komma BVC sköterskor och snacka mat och sömn för småttingarna. Tänkta att nu jäklar, nu ska vi fixa Widars sömn...hm det gick så där. Började berätta om Widars brist på sömn och hon bara, ja jag ser ju att han är ett livligt barn...

Sedan kom de vanliga råden, lugn stund, varva ner, ge välling, pyjamas, samma varje kväll, testa fem minuters metoden, anna wahlgrens buffandet, massage, mycket mat under dagen, men inte för mycket, låta honom sova i egen säng, låta honom sova i vår säng osv. Ja, det mesta har vi testat med varierande resultat och jag drog bland annat Widars reaktion på fem minuters metoden, den var inte positiv kan jag säga.

Fick till svar att han antagligen är en bestämd livlig liten kille som vill mycket och antagligen inte har behov av mer sömn...Nä hä, men vi då? Däremot så skulle vi jobba på att hjälpa honom att verkligen varva ner på kvällen och vara dötråkiga på natten, men det är vi ju redan. Bara att vänta och se. Ska pröva lite massage också, vi gjorde ju en del för hans magont förut och han har gillat babymassagen på Spira.

så stolt å nöjd
Sedan gick vi hem och däckade. Widar sov 20 min på hela dagen, men tack och lov en stund när vi kom hem. Han har varit så trött idag. Jag har bokat in en tur till R på söndag samt diverse fikastunder under veckan. Måste göra lite annat också. I natt börjar bokrean, men jag orkar inte ner. Får gå en sväng imorgon. Har dock svårt att trängas med folk nu, får panik. Ja, jag vet, håller på att bli knäpp....

Widar har slagit gå och stå rekord ikväll, han är grymt nöjd när han kan gå mellan soffan, bordet och gå vagnen. Tycker han borde få träningsvärk, men det verkar inte så...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar