onsdag 11 april 2012

Kitchen Aid, det enda valet eller?


Bild: www.kitchenaid.com
5490 kr på net on net
Seriöst, om man ska köpa en köksmaskin, vad är egentligen bäst? Jag gillar Kitchen Aid maskinerna och deras tillbehör och att de beräknas ha en genomsnittlig livslängd på 25-30 år. Hemma hade vi en som funkade till allt möjligt, bland annat så bakade vi allt vårt bröd med den och med tanke på vilken stor familj vi var så bakade den bröd ett par gånger i veckan. 

Den höll hela min uppväxt och längre ändå, trots att den antagligen belastades mer än i vanliga små familjehushåll. Användes till mat, bakning, mala köättfärs, mixa saker osv. Men Kitchen Aid maskinerna är tokdyra även om man kan hitta lite billigare priser på tex Net on net. Andra maskiner är betydligt billigare, men är de lika bra? Tillbehörspaket och hastigheterna varierar. 

Har funderat länge och varit nära att införskaffa en röd Kitchen Aid, men så står jag i butiken och får spader på priset. Vad säger ni därute? Dyrt eller billigt? Vad är skillnaden?
OBH Nordica First Kitchen 1990 kr
www.netonnet.se



3 kommentarer:

  1. Jag är skeptisk till att vissa delar är i plast, till det priset...men visst betalar man för design mer nu än då.

    SvaraRadera
  2. Om den har en livslängd på 30 år så är det väl ett fynd helt enkelt.
    Tänk om du måste köpa en ny OBH Nordica vart femte år.......

    SvaraRadera
  3. Flera av mina vänner som köpt en KitchenAid är besvikna av olika anledningar.

    Däremot kan jag VARMT rekommendera assistenten som heter Assistent från Ankarsrum :) Dels har mina föräldrar en sådan som de använt(och fortfarande använder) flera gånger i veckan, ända sedan slutet av 70-talet (= lååång livslängd!) och dels har jag flertalet vänner som investerat i en sådan som är fantastiskt nöjda :) En sådan blir det för min del när det finns lite pengar över till en ny här hemma... och de finns också i jättefina färger!! :)

    Kram
    Mia

    SvaraRadera